Navigáció
Eniac Hub

Maintenance (CMMS)

A karbantartási szektor szereplői számára egy olyan átfogó, projektszemléletű és felhőalapú karbantartási szoftvert kínálunk, amely kiemelten kezeli a szektor által leggyakrabban érintett és specifikus feladatokat.

Eszköz- és erőforráskövetés

A berendezések és eszközök egyedi élettörténetének lekövetése, a szükséges emberi, eszközszintű és anyagi erőforrások megtervezése, illetve azok rendelkezésre állásának, kihasználtságának és időbeli ütemezésének ellenőrizhetősége.

Szerződések kezelése

Karbantartási szerződések készítése, nyilván-tartása és tárolása. A megelőző karbantartás (TMK) rendszeres, havi-díjas szolgáltatásként való kezelés, a kapcsolódó számlák automatikus, egy gombnyomásra történő generálása. A garanciális javítási, karbantartási munkák kezelése.

Kapcsolat Ajánlatot kérek

Feladatorientált megoldások

Részletesen megtervezhetőek az egyes karbantartási tevékenységek - végrehajtásuk ellenőrizhető is -, a váraltlan események és a nem tervezett költségek. A rendszerben nyilvántartott saját vagy partner-gépekhez definálhatóak különböző karbantartási feladatok. A karbantartások típusa és gyakorisága a felhasználó által meghatározható, ütemezhető.

Karbantartási (CMMS) szoftverünk

Vállalatirányítási rendszerünkkel az előre tervezett karbantartási munkák (TMK) a szerződésben meghatározott feladatok alapján előre ütemezhetőek a karbantartást végző személyek és a karbantartandó gépek meghatározásával. A gépek meghibásodása esetén a javító karbantartási munkák a szervízbe telefonon vagy írásban bejelentett igények alapján kerülnek regisztrálásra, ütemezésre. Figyelemmel kísérhető a gépek érvényes garanciája, amely lejárta után a karbantartási feladatok átsorolhatóak a költségtérítéses munkák közé. Nyilvántartható a teljesítményalapú ciklikus karbantartási üzemóraszám vagy darabszám, alternatív időciklusokkal, esedékesség követéssel. A tervezett karbantartási feladatokhoz szerződés alapján számlázható díj, illetve számlázásra nem kerülő, saját belső elszámolásként felmerülő munkaköltség is. A karbantartások aktuális állapota sokféleképpen visszakereshető, lehetőség van például a karbantartási munkálatok eszközök szerinti megjelenítésére.

Our solutions

Our software provides support in the following areas

Project Planning, Project management

Document management (filing, scanning, electronic approval)

Clear and flexible resource management

Continuous cost analysis

Performance follow-up (performance report)

Maintenance work managemet

Materials control

Management of handover/takeover

Management of warranty tickets, registration of expiry date

Receipt and registration of machines and devices on the basis of invoices (even for one project)

Management of item movements in the warehouse (devices and spare parts, materials used)

Preparation of offers

Printing of work order sheets, defect reporting sheets and repair work sheets

Complex authority management

Accounting modules (General Ledger, Finance, Fixed Assets, Invoicing)

Benefits of using our software

Omissible complicated excel sheets


Automated company activities


Transparent business processes


Easier management


Well-founded managerial decisions


Decreasing operative tasks


More time for acquiring business


Increasing customer satisfaction


Cloud-based solutions

All of our software is cloud based without any exception. They can be used anywhere, at any time on any device without any limitations. You have unlimited access to your recorded documents without waiting.

Clear, streamlined functions

With its well-designed user interface and well-conceived functions the software is very easy and quick to use and it significantly reduces the time needed for everyday tasks.

Customer relationship management

You can manage all your customer data in one place, group and analyse the information on them according to any criterion, prepare statements and forecasts to achieve a precise and transparent customer history.

Paper-free office

By the archiving, storing and structured arrangement of the documents according to different criteria their retrieval becomes significantly easier. Our electronic certification system replaces the approval of paper-based certificates, so also the “wandering” of invoices within the company.

Full-scale solution

In addition to project management, our enterprise management systems comprehensively cover all the areas of enterprise management and they integrate the operation of the company’s internal departments and back office activity.

Product support

In order to facilitate the seamless use of our software we provide daily Hotline service by phone and email to our customers. Our expert team immediately answers the questions and replies to the and development needs with respect to the use of the software.

ENIAC software modules

Our maintenance (CMMS) software related modules

Steps of installation

From mapping out the operation process to the use of the software

1Mapping out the needs

We map out the operation processes of the company, the reporting needs of the company management, collect the data that are required for implementation and we examine where these basic data are available or where they can be produced.

2Creation of a Standard Operating Procedure

Tailored to the specific company’s business processes, a flowchart is produced and we model the company’s operation processes, outline how the data will flow from recording to statement, how the approval and control processes are performed and how the authorizations are allocated accordingly. We define who and how is related to the process and what their exact job specific task is in the software.

3Preparation of an introduction schedule

We plan what resources are required for the implementation, who needs to participate, and at which phase of the introduction.

4Training

This will be followed by the theoretical and practical training for the system developed on the basis of the information obtained during the survey. During the training we pass on all the necessary information related to the operation and use of the software ranging from the general logical structure to the detailed field level practical, hands-on training.

5Test Period

Independent practising by the users, while in parallel we hold continuous consultations, discussions of questions that arise and develop solutions for individual events.

6ENIAC support

After the system goes live we follow the daily work of the company more intensely for 3-8 months, then after this period we also provide support for our customers, during which we deal with any questions, comments and needs related to the software.

Interested in our solution?

If You are interested in our solution, please contact us or request for a quotation