Navigáció

Fókuszban a hatékonyság

Min múlik egy sportoló győzelme vagy veresége? Széles mezőnyben, ahol közel azonos adottságú versenyzők lépnek pályára, az eredmény nagyban függ a koncentrációs képességtől.

Fókuszban a hatékonyság

Min múlik egy sportoló győzelme vagy veresége? Széles mezőnyben, ahol közel azonos adottságú versenyzők lépnek pályára, az eredmény nagyban függ a koncentrációs képességtől, attól, hogy ki mennyire tud összpontosítani, és mennyire képes kiküszöbölni a zavaró tényezőket.

Mit jelent a fókuszálás egy vállalat esetében?

Könnyen felőrlődhet az a cég, ahol a mindennapi ügyvitelhez kapcsolódó adminisztráció és belső kommunikáció túl sok energiát von el az alaptevékenységektől. Általánosságban elmondható, hogy az a vállalat tud hatékonyabban, rugalmasabban és sikeresebben működni, amelyik több figyelmet fordít a versenyképessége és a nyereségessége szempontjából meghatározó tevékenységekre. Természetesen minden társaság működésében vannak olyan területek, amelyek nem tartoznak szorosan az alapfunkciók közé, de mégis nélkülözhetetlenek: ilyen pl. a bérszámfejtés, a könyvelés vagy az IT. Ma már egyre több cég ismeri fel, hogy érdemes ezeket, a kulcstevékenységeitől viszonylag könnyen elkülöníthető feladatokat kiszervezni.

Milyen szempontokat kell figyelembe venni a kiszervezésnél?

A kiszervezés (angolul outsourcing) önmagában nem cél, hanem egy eszköz ahhoz, hogy a társaság hatékonyabban működjön. A menedzsment akkor tud megalapozottan dönteni egyes funkciók kiszervezéséről, ha a vállalat valamennyi működési folyamatát pontosan ismeri, vagyis a cég tevékenysége átlátható és szabályozott. Elsősorban azokat a feladatokat érdemes külső cégre bízni, amelyek nem tartoznak a társaság alap vagy stratégiai tevékenységei közé, és amelyeknek ellátása egyszerűbben és költséghatékonyabban megoldható egy professzionális szolgáltató közreműködésével.

Melyek a visszanyert fókusz előnyei?

A modern informatikai megoldásoknak és fejlett kommunikációs eszközöknek köszönhetően ma már a kihelyezett vállalati funkciók is úgy működhetnek, mintha a cég házon belül látná el azokat. Azáltal, hogy a társaság egy profi partnerre bízza egyes tevékenységeit, maga is részesedik azokból a speciális tapasztalatokból és naprakész ismeretekből, amelyekkel a szakképzett szolgáltató rendelkezik. A szakértői háttértámogatás elősegíti, hogy a társaság gyorsabban és rugalmasabban tudjon reagálni a külső hatásokra, változásokra. Mivel a főtevékenységhez szorosan nem kapcsolódó feladatokat külső szakemberek végzik, a belső munkatársak több figyelmet tudnak fordítani az üzletileg fontos, nyereségtermelő területekre. A vállalat működésének költséghatékonyságát az is javítja, hogy a kiszervezett feladatokra jutó kiadások (bérköltségek, adminisztráció, infrastruktúra, rezsi, szállítás stb.) helyett a cég alacsonyabb és tervezhetőbb szolgáltatási díjjal kalkulálhat.