Navigáció

Ezen spórolnak és buknak el a hazai KKV-k! Meglepő eredménnyel zárult a legfrissebb kutatás!

Hol rontják el a hazai KKV-k? A Telekom és a BellResearch közös kutatást végzett a hazai kis- és középvállalkozások körében, hogy kiderítsék, milyen hibát vétenek legtöbbször a hazai vállalkozások.

A részletes és reprezentatív – fél éven át tartó, 225 ezer KKV-szektorba tartozó hazai vállalkozást felmérő - kutatásból kiderül, hogy bizony nem a szakértelem hiánya jelenti a legnagyobb problémát ezen cégek számára.​

De mik is azok a KKV-k?

Érdemes először az alapfogalmakat tisztázni. Magyarországon az a vállalkozás minősül KKV-nak, mely egy adott naptári évben

  • 250 főnél kevesebbet foglalkoztat
  • Nettó éves árbevétele nem éri el az 50 millió eurót
  • Vagy mérlegfőösszege nem haladja meg a 43 millió eurót.

Magyarországon jelenleg kb. 500 ezer kis- és középvállalkozás működik, melyek gazdasági szerepe nem elhanyagolható. A KKV szektor a vállalati szektor összes munkavállalójának 70%-át foglalkoztatja és 50-60%-át adja a GDP-nek.

Ma hazánkban kiváltságos dolog ebbe a szektorba tartozni, hiszen azon vállalkozások, melyek a fent említett kritériumoknak megfelelnek, számos kedvezményben részesülhetnek, például a társaságiadó –törvény több kedvezményében vagy a beruházási-adóalap-kedvezményében.

Az informatika korában, miért nem költünk informatikára?

A 2016 első 6 hónapjában végzett kutatásból kiderül, hogy a KKV-szektor a professzionális infokommunikációs megoldások nyújtotta lehetőségekkel szinte egyáltalán nem él, pedig a cégek fele tisztában van vele, hogy az informatika komoly támogatást nyújt az üzleti életben. Általánosságban kijelenthető, hogy a vállalkozások csak alapszintű digitális megoldásokat ismernek, alkalmaznak és  az informatikai problémákat házi praktikákkal, ismerősök segítségével oldják meg.

A hazai KKV-k döntő többsége árbevétele csupán 1%-át fordítja infokommunikációra, pedig a sikeres működéshez nélkülözhetetlen. Ennek fő oka a tudatlanság, a cégvezetők nem ismerik az infokommunikációban rejlő lehetőségeket. A vezetők kétharmada ugyan többé-kevésbbé felkészültnek tartja magát a témában, de csak ötödük képes felismerni, milyen lehetőségeket kínálnak vállalkozásuk számára az online megoldások. A digitalizációval való lépéstartást a cégek nagy része nem sorolja a fontos kihívások közé, talán ezért is, többségük inkább „okosban” oldja meg az informatikát, nem zárkóznak ugyan el a felhőalapú szolgáltatásoktól, de fizetni már kevesen hajlandóak érte.

Edukáció és személyes ügyféltámogatás a megoldás

A problémára megoldást a hazai KKV piac oktatása jelentheti, hogy a vállakozások képesek legyenek felismerni az informatika adta lehetőségeket. A felmérés fontos megállapítása továbbá, hogy a cégek számára kiemelt fontosságú a személyes ügyféltámogatás, hiszen sem affinitásuk, sem idejük nincs megtanulni az infokommunikációs eszközök és megoldások használatát.

Jó hír a KKV-k számára!

Még idén remek lehetőséghez juthatnak a kis- és középvállalkozások, ugyanis decembertől pályázhatóvá válik a GINOP 3.2.2-16 pályázat, mely támogatja a felhőalapú online üzleti szoftverberuházást.

Tudjon meg többet a pályázatról!

Jó hír a cégek számára továbbá, hogy az ENIAC minden esetben személyes ügyféltámogatást nyújt szoftverei mellé telefonos és email-es Hotline szolgáltatása keretein belül.

Vállalatra és iparágra szabott szoftvereink használatát jól bevállt és kidolgozott bevezetési, az éles indulást követően pedig támogatási szakasz segíti.

Szoftvereink bevezetésének lépései:

  1. Igények felmérése
  2. Működési kézikönyv készítése
  3. Bevezetési ütemterv készítése
  4. Oktatás
  5. Tesztidőszak
  6. ENIAC Support

 A bevezetésről bővebben iparági megoldásainknál olvashat:

Iparági megoldásaink

Forrás:
http://www.telekom.hu/rolunk/sajtoszoba/sajtokozlemenyek/2016/szeptember_19
http://www2.deloitte.com/hu/hu/pages/deloitterol/articles/
kkv-felmeres-sajtokozlemeny.html

http://www.portfolio.hu/vallalatok/telekom/
tenyleg_a_digitalis_kokorszakban_elnek_a_magyar_cegvezetok.237401.html
http://www.origo.hu/gazdasag/20161012-a-bell-research-es-a-telekom-kutatasa-a-kkv-k-
infokommunikacios-fejlettsegerol.html