Navigáció

Úton a siker felé

Az LPD Group alig néhány éve indult, de máris olyan nagy ügyfelekkel büszkélkedhet, mint a Spar, a Tesco vagy a CIB. Csapó Ákos, a cég ügyvezetője szerint szemléletváltás és szervezettség is kell ahhoz, hogy egy fiatal vállalkozásból jól működő, sikeres vállalat legyen.

 Úton a siker felé

Pontosan mivel is foglalkozik az LPD Group?
– Cégünk reklám és dekorációs eszközök szállítására és kivitelezésére specializálódott. Ügyfeleink számára országszerte végzünk reklámkihelyezéseket: padlómatricákat ragasztunk, plakátokat helyezünk fel fotocellás ajtókra, biztonsági kapukra, bevásárlókocsikra, dekorációkat rögzítünk falfelületekre, polcokra.

– Mennyi munkatárs szükséges ahhoz, hogy országos lefedettséget tudjanak biztosítani?
– Belső stábunk viszonylag kicsi, de munkánkhoz olyan alvállalkozók közreműködését is igénybe vesszük, akik a cégnél korábban alkalmazottként dolgoztak.

– Hogyan tud egy kis csapat ekkora projekteket koordinálni és napi kapcsolatot tartani az alvállalkozókkal?
– Amikor 2009 elején megkezdtük a működésünket, még csak a Spar-csoport üzleteiben tevékenykedtünk. Két év múlva értük el azt az ügyfélszámot, amely mellett a korábbi működési gyakorlat már nem volt elég hatékony, nagyobb fokú szervezettségre volt szükségünk. Ekkor úgy döntöttünk, hogy vállalatirányítási rendszert fogunk használni.

– Milyen szempontok szerint kerestek szoftvert?
– Komplex rendszerben gondolkodtunk, amely a teljes munkafolyamatot átfogja az egyes projektek kezdetétől a végéig. Átlátható, könnyen kezelhető szoftvert kerestünk, amely lehetővé teszi, hogy a meglévő létszám mellett is képesek legyünk megfelelően ellátni a gyarapodó feladatokat. Így esett végül a választásunk az ENIAC rendszerére.

– A napi teendők mellett mekkora megterhelést jelentett a rendszer bevezetése?
– Egy új szoftver megismerése mindig időigényes folyamat, de mi ezt vállaltuk, mert tudtuk, hogy később sokszorosan megtérül majd a befektetett energia. A bevezetés idején előfordultak párhuzamosságok, de most már mindent ebben a rendszerben végzünk az ajánlatkérések rögzítésétől kezdve a teljesítésigazolások kiállításán át a számlázásig.

– Könnyen elfogadták a rendszer logikáját?
– Kezdetben megpróbáltunk egy-két dolgon változtatni, és a szoftver működését a saját gyakorlatunkhoz igazítani, de később rájöttünk, hogy ha egy igazán jól működő vállalatot szeretnénk felépíteni, akkor nem szabad átültetnünk a régi rossz szokásokat. Elfogadtuk tehát a rendszer jól kidolgozott, máshol már bevált működési elveit, és ezek mentén szerveztük át a cégen belüli folyamatokat. A szemléletváltással együtt járó szervezeti átalakítás végül olyan jól sikerült, hogy ma már nem is értjük, hogyan tudtunk korábban másként dolgozni.

– Miben különbözik a jelenlegi működésük a korábbitól?
– Mivel a munkánkhoz kapcsolódó minden egyes eseményt és dokumentumot rögzítünk a rendszerben, ezért sokkal szervezettebb és átláthatóbb lett a cég működése. Pontosan nyomon tudjuk követni az egyes projektek előrehaladását, a kapcsolódó feladatokat, költségeket és bevételeket. Az elektronikus dokumentumkezelés révén bárhonnan, bármikor, bármilyen információt el tudunk érni, függetlenül attól, hogy az adott dokumentum nyomtatott formában egyébként hol található. A szoftverben tárolt adatok segítségével tájékozódni tudunk a társaság aktuális pénzügyi helyzetéről, kimutatásokat, elemzéseket tudunk készíteni anélkül, hogy ehhez állandóan a könyvelő közreműködését kellene kérnünk.

– Mit érzékelnek mindebből az ügyfelek és az alvállalkozók?
– Csak néhány hónapja használjuk élesben a rendszert, de már ez idő alatt is sok pozitív visszajelzést kaptunk. A gyorsaságot és a pontosságot szokták a leginkább méltatni, de gyakran megemlítik azt is, hogy sokkal egységesebb lett a cég külső kommunikációja, a dokumentumok (szerződések, teljesítésigazolások, számlák stb.) arculata. Voltak, akik már a rendszer működésével kapcsolatban is érdeklődtek.

– Milyen további lehetőségeket lát a szoftver használatában?
– Már a betanítási időszakban elámultam attól a sokféle lehetőségtől, amit ez a rendszer kínál. Bár ma már minden feladatot ebben végzünk, mégis szinte naponta fedezünk fel újabb funkciókat. Biztos vagyok benne, hogy sok olyan megoldás rejlik még a szoftverben, amire most talán nem is gondolunk, de a jövőben majd alkalmazni fogjuk. Ez egy állandó tanulási folyamat, ami hozzájárul ahhoz, hogy egyre hatékonyabbak és sikeresebbek legyünk.